Sommarens härliga dagar

Hej alla,

Ett väldigt kort inlägg idag. Ni som följer min blogg har kanske märkt att det har varit väldigt lugnt här sista tiden. Jag har inte publicerat lika många inlägg som tidigare. Det beror inte alls på att jag har slut på idéer på inlägg eller att jag har tappat intresset. Tvärtom, jag har en hel del uppslag till vad jag hoppas intressanta inlägg framöver. Orsaken är helt enkelt att det under maj-juni varit på tok för fint väder, och att jag dessutom har arbetat hårt med boken om min fars släkt. Ni som är i startgroparna att börja släktforska eller inte har kommit så långt, glöm inte att dokumentera källreferenser så slipper ni ett stort arbete senare.

Idag hade jag en trevlig överraskning i brevlådan när jag kom hem, senaste numret av Släkthistoria där min artikel om min farfars farmor Sofia Karolina Jonsdotter finns publicerad. Det är alltid roligt när man får vara med i en så intressant och utmärkt tidning.

Artikel2016-5

Ha det gott så länge!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sommarens härliga dagar

  1. birgitta krantz skriver:

    Roligt med artikeln. Lycka till med boken!

    Liked by 1 person

Kommentera

