Introduktion till Släktforskning

I dag är det den 1 januari 2017. Så allra först vill jag önska alla er som läser min blogg ett riktigt gott nytt år! Jag har nu kommit in på mitt tredje år som bloggare, och det har sedan jag började varit min ambition att bland annat dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter till andra. Inte för att jag anser mig vara någon expert inom ämnet släktforskning, då jag fortfarande efter alla dessa år lär mig nya saker hela tiden. Under hösten och vintern har jag stundtals ägnat mig åt ett litet sidoprojekt som jag tänkte presentera idag, nämligen ett kompendium fullt med information, tips och länkar till dig som funderar på att börja släktforska, eller precis har börjat: Introduktion till Släktforskning.

introduktion

Kompendiet är en PDF som du öppnar genom att klicka på bilden ovan eller länken nedan. Vill du spara ner kompendiet så högerklickar du och väljer Spara som…

Introduktion till Släktforskning

Det är fritt fram att kopiera och dela med sig av detta kompendium, både delar av det eller kompendiet i sin helhet. Hittar du felaktigheter, har förslag till kompletteringar eller andra frågor om kompendiet så kan du som vanligt nå mig på anforskning@outlook.com.

(Vill du länka till kompendiet så länka mot detta blogginlägg, då det är möjligt att PDF:en kommer få ett annat namn vid eventuell ny utgåva.)

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

