När du vill veta lite mer om Dopboken

01_Dopbok

Då har ett nytt härligt år precis börjat. Jag tänkte därför att det kunde passa bra med att starta en ny serie artiklar om släktforskning.
Det finns gott om riktigt bra kurser och böcker inom ämnet, men dessa fokuserar som regel mer på hur man ska hitta information om sina förfäder i källorna (vilket självklart är nog så viktigt).

I mina artiklar kommer jag istället försöka att gå mer på djupet inom varje ämne och är därför till för dig som vill lära dig lite mer. Den första artikeln som jag publicerar här handlar om dopbokens historia, hur dop gick till förr i tiden och inte minst vad människorna trodde på.

Jag hoppas att du som läsare av min blogg och nyfiken släktforskare kommer få nöje av artikeln om dopboken. Självklart så är den fri att kopiera och sprida vidare.

Öppna artikeln eller ladda ner den genom denna länk:

dopboken

Utgåva 1 publicerad den 2 januari 2016.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar